ORGANIZACJA ROZDANIA ŚWIADECTW

 

Szanowni Rodzice i Uczniowie naszej szkoły.

 

Mimo trudnej sytuacji związanej z ograniczeniem działalności szkół nie będziemy czekać z „nagrodą” za ciężką pracę  ucznia aż do września. Tym bardziej, że sytuacja na jesień nie jest do końca przewidywalna. W najbliższy piątek planujemy wręczyć wszystkim naszym uczniom świadectwa oraz nagrody książkowe, ufundowane przez Radę Rodziców Szkoły Podstawowej nr 1 w Pszowie.

 

Ze względu na koronawirusa musimy to uczynić w zgodności z obowiązującymi zasadami bezpieczeństwa i higieny. Dlatego wręczenie świadectw będzie miało zdecydowanie odmienny charakter niż bywało to w latach poprzednich. Uczniowie przychodzić będą do szkoły klasami, kaskadowo, w wyznaczonych godzinach, w określone miejsce, spełniając przy tym określone warunki bezpieczeństwa, w tym dezynfekcję rąk i posiadanie maseczki w pomieszczeniu. Oczywiście uczniowie, którzy z różnych powodów nie będą mieli możliwości odbioru świadectwa w piątek 26 czerwca (np. kwarantanna, choroba, wyjazd), mogą przyjść w każdym innym terminie do sekretariatu szkoły i odebrać swój dokument promocyjny (w godzinach pracy szkoły). Przy okazji wręczenia świadectw i nagród książkowych przez wychowawców uczniowie, którzy w czerwcu zdali egzamin na kartę rowerową otrzymają uzyskane uprawnienia do kierowania rowerem po drodze publicznej.

 

Mamy przy okazji serdeczną prośbę – nie przynosimy do szkoły żadnych podziękowań dla nauczycieli w formie kwiatów lub czekoladek, jak to się utarło zwyczajowo na zakończenie roku. My jako szkoła również w tej trudnej sytuacji nie będziemy w stanie podziękować właściwie i osobiście Wam oraz Waszym rodzicom, bezpośrednio w szkole na uroczystej akademii, za trud włożony w naukę zdalną. Nie będzie również jak co roku programu artystycznego, przemówień dyrekcji, przedstawiciela organu prowadzącego, podziękowań, listów gratulacyjnych i wyróżnień na forum szkoły. Niestety, smutny  to czas. Musimy jednak odpowiedzialnie wszyscy zadbać o swoje oraz swoich najbliższych zdrowie, do minimum ograniczając wzajemne kontakty. Dlatego prosimy o zrozumienie sytuacji i dostosowanie się do następującego harmonogramu spotkań poszczególnych klas:

 

Klasy I-III spotykają się na parterze budynku głównego, 

 

klasa 1a-godz. 8:00

 

klasa 1b-godz. 8:30

 

klasa 2a-godz. 9:00

 

klasa 2b-godz. 9:30

 

klasa 3a-godz. 10:00

 

klasa 3b-godz. 10:30

 

Uczniowie wchodzą wejściem bocznym z placu szkolnego do budynku głównego, a wychodzą następnymi drzwiami na plac szkolny, unikając wzajemnie kontaktu w następną grupą. Rodziców prosimy o nie wchodzenie na teren budynku ze względów sanitarnych oraz utrzymywanie bezpiecznej odległości od siebie na placu szkolnym. Uczeń wchodząc do pomieszczenia zobowiązany jest do posiadania maseczki i zdezynfekowania rąk przy wejściu. Po zajęciu miejsca przez ucznia w wyznaczonym sektorze (4 m kw.) maseczki będzie można na czas spotkania zdjąć. Po każdej klasie pomieszczenie wraz z krzesłami zostanie zdezynfekowane przez pracownika obsługi. Po spotkaniu z wychowawcą uczniowie niezwłocznie opuszczają teren szkoły, umożliwiając dezynfekcję pracownikom obsługi i bezpieczne wejście kolejnej grupie.

 

Klasy starsze, IV-VI spotykają się w sali gimnastycznej,

 

klasa 4a-godz. 8:00

 

klasa 5a-godz. 8:30

 

klasa 5b-godz. 9:00

 

klasa 5c-godz. 9:30

 

klasa 5d-godz. 10:00

 

klasa 6a-godz. 10:30

 

klasa 6b-godz. 11:00

 

klasa 6c-godz. 11:30

 

Klasy starsze wchodzą przez bramę wjazdową od strony boiska, wejściem bocznym do sali gimnastycznej, a wychodzą po uroczystości drzwiami przy szatni głównej na plac szkolny, unikając wzajemnie kontaktu w następną grupą. Rodziców prosimy o nie wchodzenie do budynku ze względów sanitarnych i utrzymanie bezpiecznej odległości od siebie. Uczeń wchodząc do pomieszczenia zobowiązany jest do posiadania maseczki i zdezynfekowania rąk na wejściu. Po zajęciu miejsca przez ucznia w wyznaczonym sektorze (4 m kw.) maseczki będzie można zdjąć. Po każdej grupie podłoga wraz z krzesłami zostanie zdezynfekowane przez pracownika obsługi. Po spotkaniu z wychowawcą uczniowie niezwłocznie opuszczają teren szkoły, umożliwiając dezynfekcję i wejście kolejnej grupie.

 

Mamy nadzieję, że mimo specyficznych warunków i ograniczenia ilości osób w szkole do minimum, tegoroczna uroczystość wręczenia świadectw będzie miała godny charakter i zostanie zrealizowana w poszanowaniu zaleceń i rekomendacji  MZ, MEN oraz GIS. Liczymy na Państwa zrozumienie i pomoc.

 

ZDAJEMY PODRĘCZNIKI DO BIBLIOTEKI

Koniec trudnego roku szkolnego za pasem. Zostało nam zaledwie parę dni do wyczekiwanych wakacji. Szykujemy się powoli wszyscy do podsumowania naszych działań tegorocznych, zebrania wypożyczonych podręczników z biblioteki szkolnej i czekamy na rozdanie świadectw.
W przyszłym tygodniu rozpoczynamy odbiór podręczników wypożyczonych ze szkoły. Chcąc spełnić wszystkie wymagania związane z przeciwdziałaniem i rozprzestrzenianiem COVID-19 musimy pewne rzeczy rozplanować w czasie i przestrzeni. Rodzice nie mogą się grupować w kolejce, na terenie szkoły. Proszę zapoznać się z harmonogramem zdawania podręczników i spróbować dopasować się do wyznaczonej daty i godziny. W tej wyjątkowej sytuacji podręczników nie musi w tym roku zdawać osobiście rodzic. Można posiłkować się innymi osobami (ciocia, wujek, babcia, dziadek, sąsiadka, koleżanka itp). W przypadku rodzeństwa można przynieść wszystkie wypożyczone komplety jednorazowo. Ważne, aby oddawane do biblioteki  podręczniki były bez okładek, bez dodatkowych wpisów i podpisów uczniów (wygumować), w stanie nadającym się do ponownego użycia. Na miejscu pracownik biblioteki określi stopień zniszczenia, jeżeli taki oczywiście wystąpi, oraz konieczność ewentualnego pokrycia kosztów podręcznika przez rodzica. Jeśli ktoś nie będzie miał możliwości oddania podręczników w wyznaczonym czasie może posiłkować się dodatkowymi terminami określonymi w Załączniku nr 1 do Zarządzenia, zgłaszając ten fakt w sekretariacie szkoły (+32 4558602). Postaramy się sprawnie i bezpiecznie zebrać wypożyczone materiały przed końcem roku.

Przy okazji wizyty w szkole będzie możliwość zabrania swoich rzeczy z szafki szkolnej (kto ma oczywiście taką potrzebę). Kluczyk z szafki  zostawiamy sobie na przyszły rok, za wyjątkiem uczniów klas pierwszych i osób odchodzących z naszej szkoły. Pierwszaki zdają kluczyki po obowiązkowym opróżnieniu swojej szafki, gdyż od września dostaną nowy przydział szafek. Szczegóły opisane są w Zarządzeniu.

Co do sposobu odbioru świadectw - planujemy ich rozdanie indywidualnie, zapraszając poszczególne klasy na określone godziny, w wyznaczonych sektorach szkoły. Dokładnie w piątek, 26 czerwca 2020 r. Zaproszeni na rozdanie świadectw uczniowie nie będą mogli się grupować, nie mogą przynosić żadnych kwiatów, słodyczy czy innych form podziękowania dla nauczycieli. Niestety -zasady bezpieczeństwa są bezwzględne i musimy je skrupulatnie przestrzegać. Nie będzie również żadnego programu artystycznego i żadnych oficjalnych przemówień. Obowiązują maseczki. Na miejscu uczniowie będą mieli obowiązek dezynfekcji rąk, a po każdej grupie prowadzone będzie odkażanie. Bezpośrednio po odebraniu świadectwa uczeń powinien niezwłocznie udać się do domu. O szczegółach będziecie Państwo informowani na bieżąco.

Przypominamy również, że piątek po Bożym Ciele (12 czerwca) jest dniem wolnym od zajęć dydaktycznych i uczniowie nie otrzymają zadań do wykonania w tym dniu od swoich nauczycieli i nie będą uczestniczyć w zajęciach online. Szkoła nie prowadzi również zajęć opiekuńczych. Wykorzystajmy ten czas na relaks i przygotowanie swoich podręczników do zwrotu.

WYNIKI KONKURSU "MOJE ZDALNE NAUCZANIE"

Miło nam poinformować, że bezapelacyjnym zwycięzcą w konkursie na zdjęcie lub kolaż pt. "Moje zdalne nauczanie" zostały Julia Prochownik z klasy 2a i Martyna Prochownik z klasy 3b. Uczennice wspólnie wykonały przepiękny kolaż przedstawiający naukę w czasie, kiedy nie chodzimy do szkoły. Kolaż zawiera hasła, rymowanki i przede wszystkim zdjęcia prac z różnych przedmiotów. Praca zawiśnie na szkolnym korytarzu i będzie nam przypominała o tym, że w domu uczniowie i nauczyciele też wykonują swoje zadania.


Ponad to komisja konkursowa postanowiła wyróżnić pracę Oskara F. z klasy 5b, który wykonał prezentację multimedialną opowiadającą o trudach zdalnego nauczania.

Zwycięzcy otrzymają nagrody rzeczowe. O sposobie ich odbioru poinformujemy indywidualnie. SERDECZNIE GRATULUJEMY!

Szkoda, że reszta społeczności szkolnej nie zaangażowała się w zadanie i nie wzięła udziału w konkursie.

POTYCZKI CZYTELNICZE - WYNIKI

 

 

Z wielka radością ogłaszamy wyniki trzech majowych konkursów bibliotecznych. Jesteśmy zaskoczone tak ogromnym odzewem z Waszej strony. To miła niespodzianka dla biblioteki i promocji czytelnictwa, ponieważ wśród społeczności uczniów naszej szkoły było tylu chętnych do podjęcia wyzwań w zaproponowanych przez nas konkursach. Wszystkim Wam bardzo dziękujemy, a zwycięzcom serdecznie gratulujemy. Tak jak obiecałyśmy, nagrody oraz słodkie niespodzianki wręczymy po powrocie do szkoły. Uczniowie klas IV-VI otrzymali punkty z zachowania, a I-III pozytywne znaczki od swoich wychowawczyń. Oto laureaci potyczek, wyłonieni spośród 62 uczestników : W konkursie „Zgadnij, jaki to tytuł” ze wszystkimi poprawnie odgadniętymi tytułami lektur, zwycięzcami zostali w klasach II-III: Małgorzata Mamak, Alicja Sobczyńska, Paweł Tomas. Natomiast w klasach IV-VI: Julia Kulikowska, Kamil Czerny, Nadia Mendla, Zuzanna Mamak, Amelia Antonin. W konkursie „Przez dziurkę od klucza” ze wszystkimi poprawnie odgadniętymi tytułami książek, zwycięzcami zostali w klasach I-III: Wiktor Elias, Aleksandra Kałuża, Nikodem Kosut, Maja Króliczek, Amelia Majcher, Natalia Czerny, Mikołaj Kołek. W klasach IV-VI są to: Zuzanna Bajer, Igor Lorenc, Aleksandra Dominiak, Filip Fornalczyk, Paweł Rak, Patrycja Grychnik, Kamila Niedziołko, Marcelina Wilkus, Łukasz Siwochowicz. W konkursie czytelniczo-fotograficznym „Książka, do której wracam!”, każde przesłane przez Was zdjęcie jest wyjątkowe, dlatego Wszyscy zostajecie nagrodzeni  słodkościami.

 

 

 

 

 

do góry