DOMOWA BIBLIOTECZKA

23 kwietnia to  ŚWIATOWY DZIEŃ KSIĄŻKI PRAW AUTORSKICH
Święto powstało w 1995 roku, na 28. Sesji Konferencji Generalnej UNESCO. Idea święta książki ma swój początek w Katalonii i sięga roku 1930, natomiast data obchodów, 23 kwietnia, związana jest z rocznicą urodzin / śmierci kilku wielkich pisarzy: Szekspira, Cervantesa, Druona i Nabokova.
 
W Światowym Dniu Książki i Praw Autorskich UNESCO najważniejsze jest, aby dzielić się z innymi miłością do książek i czytania, promować te pasje, pokazać piękno i niezwykłość książek. To również okazja do pochwalenia się swoją domową biblioteczką.
 

 

PASOWANIE NA CZYTELNIKA

24 marca nasi pierwszoklasiści otrzymali swoje „przepustki” uprawniające do wypożyczania książek. Zapoznali się z zasadami obowiązującymi w szkolnej bibliotece i złożyli uroczyste ślubowanie. Następnie wypożyczyli swoją pierwszą książkę.

 

MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ KSIĄŻKI DLA DZIECI - 2 KWIETNIA

To święto obchodzimy co roku 2 kwietnia, w dzień urodzin duńskiego baśniopisarza Hansa Christiana Andersena. Na wybór patrona tego dnia miało wpływ to, że napisane przez niego baśnie znane są na całym świecie. Przeczytane w dzieciństwie zapadają głęboko w pamięć i zostają z nami przez całe dorosłe życie.

Celem tego święta jest między innymi wspieranie czytelnictwa wśród najmłodszych. Dzieci powinny mieć jak najczęstszy kontakt z książką, ponieważ czytanie ma zbawienny wpływ ich na psychikę i stymuluje rozwój poznawczy. Mózg dziecka, któremu się czyta, albo robi to samodzielnie, pracuje zdecydowanie wydajniej. Mały czytelnik ciągle myśli, analizuje treść, rozwija swoją pamięć, słownictwo, wyobraźnię, kreatywność i twórcze myślenie. Z raportu Biblioteki Narodowej wynika, iż czytanie książek to zachowanie habitusowe – „dziedziczone” po rodzicach. Jeśli mamy, my dorośli stare, ulubione bajki, czytajmy je naszym maluchom. Przykład idzie z góry.

 

DO BIBLIOTEKI ZAWITAŁA WIOSNA

W Dniu Kobiet nasze biblioteczne drzewo zakwitło kwiatami jabłoni. Na listkach i płatkach pojawiły się tytuły utworów z kobiecymi bohaterkami. Uczniowie biorący udział w zabawie, mieli za zadanie tworzyć drzewo tak, aby nie powtórzyła się ani jedna postać. Okazało się, że nasi czytelnicy doskonale znają literaturę. Zapisali wiele żeńskich postaci z wierszy, bajek i powieści, które ozdobiły biblioteczne drzewo.

 

do góry